zondag 6 september 2015

Gulp kapot? Een snelle maar toch stevige oplossing!


Ik ben relatief recent van opdrachtgever gewisseld in mijn baan. Hiervoor moest ik natuurlijk eerst op intake gesprek komen bij mijn nieuwe opdrachtgever en om een goede indruk te maken, wilde ik me hier netjes voor kleden. Echter, toen ik mijn nette zwarte broek uit de kast pakte, herinnerde ik me ineens dat de laatste keer dat ik die daarin had gelegd de gulp kapot was en ik deze nog niet had gerepareerd. Voor het eerste gesprek heb ik dit opgelost met twee veiligheidsspelden, maar dit was niet erg gemakkelijk met bijvoorbeeld naar het toilet gaan. Ik moest dus nog steeds een definitieve oplossing verzinnen. Een nieuwe gulp inzetten is alleen niet echt mijn favoriete klusje en aangezien ik geen tijd had om mijn broek naar de kleermaker te brengen, had ik een quick fix nodig die wat stseviger en minder tijdverslindend dan de veiligheidsspelden.
Op Pinterest kwam ik een pin tegen voor het repareren van een jeans met een kapotte rits van Home Sweet Homebodies, en dit vond ik eigenlijk best een goed idee. In plaats van gewone knopen besloot ik grote, stevige drukknopen te gebruiken.
Volg het proces hieronder!

Gulp kapot =(

Materialen
-   Broek met een kapotte gulp
-   Grote, sterke drukknopen
-   Draad, ik gebruikte zwart draad van Gütermann
-   Naald, ik gebruikte een relatief kleine naald voor beweeggemak 
Gebruikt materiaal
How to
Eerst heb ik de eerste helft van de eerste drukknoop bovenaan een van de kanten van de gulp gezet. Daarna volgde de tweede drukknoop onderaan dezelfde kant van de gulp, waarop ik de derde drukknoop precies in het midden van de andere twee naaide.
Eerste drukknoop opgezet
Tweede drukknoop onderaan de gulp
Alle drie de drukknopen opgezet
Hierna zette ik de andere helften van de drukknopen precies tegenover de andere op de andere helft van de gulp.

Tegenovergestelde helften van de drukknopen opgezet
En dat was het, ik kan mijn broek weer met goed fatsoen aan! Aan de buitenkant is niets van de drukknopen te zien en ik heb het zelf kunnen repareren in minder dan een kwartier!

Gulp gerepareerd!
Dicht
Ik heb de broek in de afgelopen weken regelmatig gedragen en ongeveer vier keer gewassen en de knopen zitten nog steeds stevig vast.




- Liefs, Marieke









Geen opmerkingen:

Een reactie posten