zondag 30 augustus 2015

Ballroomjurk beading


Voor het afdansen waar ik vorige week over schreef, had ik uiteraard ook een ballroomjurk nodig. Ik wilde de jurk dragen die ik op mijn eindexamengala droeg, maar deze moest daarvoor nog wel worden ingekort. Helaas, toen ik de jurk uit de kast pakte, bleek dat dat niet het enige was dat er aan moest gebeuren. Onder de oude kraaltjes bleek de stof verkleurd, waarop ik besloot hierover nieuwe kraaltjes te zetten.

Verkleurde stukken met en zonder de oude kraaltjes
Ik klemde de verschillende stukken in een borduurring en borduurde de kraaltjes erop. Dit deed ik door iedere keer vier kraaltjes op de draad te rijgen en dan de naald recht naar beneden door de stof te steken.

Vier kraaltjes op de draad
Vervolgens stak ik de naald tussen het tweede en derde kraaltje weer recht terug naar boven door de stof, waarop ik de naald door het derde en vierde kraaltje stak. Dit zorgt ervoor dat de kraaltjes stevig vast zitten en goed in het patroon blijven. Van alle verkleurde stukken op de jurk volgde ik de verkleurde lijn.

Kraaltjes borduren
Appliqué met beading

Het kostte wat tijd en moeite, maar uiteindelijk is de jurk enorm opgeknapt.




- Liefs, Marieke




De foto's in deze blog mogen worden gebruikt met link naar deze website, maar niet gepubliceerd worden als eigen materiaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten