zondag 22 november 2015

Fluwelen jurkje

 
Voor mijn baan moet ik er over het algemeen vrij netjes uit zien, wat betekent dat ik vrij regelmatig jurkjes draag. Omdat ik het gevoel had dat ik constant dezelfde jurkjes bleef dragen, wilde ik graag een nieuwe. Ik ging op een Pinterest zoektocht naar een leuk (gratis) patroon dat zowel geschikt zou zijn voor werk en mijn figuur. Uiteindelijk vond ik een superleuk patroon en maakte van een zwarte fluweel die ik nog had liggen dit jurkje. Lees verder voor meer foto's en de link naar het patroon.Tijdens mijn Pinterest zoektocht kwam ik deze post door Honigdesign tegen, waar ze haar eerste garden party dress van een dikkere stof en met lange mouwen maakte. Ik vond het model van de jurk erg leuk en was dan ook blij om te zien dat het patroon voor deze jurk gratis verkrijgbaar was op haar blog.

In eerste instantie had ik het patroon in maat 12 uitgeknipt, maar voor ik daadwerkelijk de stof knipte, paste ik de taille en de mouwen nog aan zodat deze wat beter zouden aansluiten. Ik paste ook de neklijn aan naar een wijde, ronde neklijn en de mouwen zodat deze iets poffend waren. Daarnaast koos ik ervoor om de jurk niet te voeren en ook geen rits in de jurk aan te brengen, aangezien de fluweel iets stretchend was.


Ik vind het een enorm leuk jurkje en zal dit patroon zeker opnieuw gebruiken, wellicht met een variatie in rokvorm, neklijn en mouwen.


En jij, vind jij het een leuke jurk? Zou jij deze maken?


-Liefs, Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten