zondag 24 januari 2016

Review: HEMA haaknaalden


Hi allemaal!

Deze week eens iets anders op mijn blog: een review, dit keer van de haaknaalden van de Hema. Ondanks dat ze relatief goedkoop zijn, ben ik er toch erg tevreden over. Lees verder voor een uitgebreidere review!
Toen ik een tijd geleden bij de Hema was om wol te kopen voor een trui die ik wilde gaan maken (uiteindelijk nooit afgemaakt, maar dat terzijde), had ik ook een nieuwe haaknaald nodig. Ik had tot dan toe alleen maar met haaknaalden 2,5-3,5 gewerkt, die ik bij de Pipoos had gekocht. Voor deze trui zou ik een 4 en een 5 naald nodig hebben en toen ik deze toch zag hangen bij de Hema besloot ik ze mee te nemen.

Hier heb ik nooit spijt van gehad, wat zijn dit ontzettend fijne haaknaalden! In tegenstelling tot de naalden die ik van de Pipoos heb (die ik binnenkort maar eens door de Hema naalden van dezelfde grootte moet vervangen) is de achterkant van de naald volledig glad. Dit is erg fijn vasthouden, omdat er niet constant een merkje in reliëf op de knokkel van je wijsvinger rust/duwt. 

De naalden van de Hema zijn verkrijgbaar in de groottes 2.5, 3, 4, 5, 6, 7, 8 en 10 (ik heb zelf 4, 5, 6, 7 en 10), kosten €1,50 (2.5-6) of €2,00 (7-10), en hebben allemaal een ander vrolijk kleurtje. Ze zijn gemaakt van aluminium en zijn heerlijk glad. Alleen op de plek waar je duim normaal rust is een reliëf aangebracht, waar de haakgrootte vermeld staat. 

Het meest werk ik met de haaknaald 4 en 5, omdat ik deze veel gebruik voor zowel amigurumi en beanies. De 6 naald gebruik ik voornamelijk in mijn serie over verschillende haaksteken. Van de 7 naald moet ik bekennen dat ik deze nog nooit heb gebruikt, maar het is fijn om hem toch te hebben. De 10 naald heb ik één keer gebruikt om een grofgehaakte sjaal voor mijn moeder te haken, en ondanks dat de naald zelf erg dik is, werkt deze toch erg prettig.

Kortom, de haaknaalden van de Hema werken enorm fijn en zijn wat mij betreft echte aanraders!



Heb jij ervaring met de haaknaalden van de Hema of zou je ze willen gebruiken?


-Liefs, Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten