zondag 20 september 2015

Gevoerde beanie


Eén van mijn collega's heeft recent een zoontje gekregen en samen met een paar andere collega's besloten we hem een pakketje met leuke babypresentjes te geven. Het leek me leuk om als een van deze cadeautjes een beanie te haken met de naam van de kleine erop. Om de beanie iets meer babyproof te maken, besloot ik de beanie te voeren met fleece om hem lekker zacht en warm voor de komende wintermaanden te maken. Lees verder om te zien hoe ik dit gedaan heb!
Materialen
- Lichtgrijze wol
- Lichtblauwe wol
- Witte wol
- Haaknaald, ik gebruikte een 4.0 naald
- Naald met groot oog
- Witte fleece
Gebruikt materiaal
Methode
Ik moest natuurlijk eerst een beanie haken; hiervoor zal ik het patroon in een latere blogpost nog delen. Toen de beanie klaar was, inclusief de band met de baby's naam erop (Olivier), kon ik beginnen met de voering. Ik legde de beanie op de dubbelgevouwen fleece en knipte eromheen. Daarna naaide ik de twee helften op elkaar met een zigzagsteek voor een beetje stretch.
Fleece voering
Met de verkeerde kanten op elkaar deed ik de fleece voering op de beanie en vouwde de randen naar binnen. Daarna gebruikte ik de grote naald en de lichtblauwe wol om de voering vast te zetten.
Voering op beanie
Randen naar binnen gevouwen
Voering in de beanie
Toen hoefde ik de beanie alleen maar weer met de goede kant naar buiten te draaien en de rand met de naam om te vouwen en de gevoerde beanie is klaar!
De beanie is af!

Heb jij je beanie liever gevoerd of laat je hem liever zonder?



- Liefs, Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten