zondag 6 maart 2016

Op weg naar... de Elf Fantasy Fair - Deel 1; de stof

Hi allemaal,

Het zijn twee erg drukke weken geweest met, helaas, vrijwel geen tijd om iets aan handwerk te doen. Vroeg opstaan en pas laat weer thuis komen, helpt niet echt als je iets wilt maken. Gelukkig had ik nog wat tijd over om langs de Albert Cuyp te gaan om stof te kopen voor mijn kostuum voor de Elf Fantasy Fair (EFF). Lees verder voor mijn kostuumidee en de stoffen die ik kocht.
Deze EFF wil ik als een dark fairy gaan. Natuurlijk betekent dit ook dat ik vleugels moet maken, maar daar meer over in een latere blog post. Het idee is om een jas te maken die lang is aan de achterkant en korter wordt richting mijn taille aan de voorkant (soort high-low jas) met een grote cappuchon en lange mouwen. Voor daar overheen ga ik een (nep)leren underbust korset maken en voor eronder een zwarte legging-achtige broek. Zoals ik al zei, zal ik ook vleugels maken, en ik ben van plan om mijn New Rock kisten te dragen.


Nu, verder met de stoffen die ik kocht bij mijn favoriete stoffenwinkel in Amsterdam: de Boerenbonthal.
Voor de jas: wat zwaardere stof, maar niet te dik.

Nepleer voor het korset. Het is tegengevoerd, waardoor het vrij dik en stug is.
Dikke, erg stugge donkergrijze katoen als de basis voor het korset.

Vrij dikke en stevige stretchstof voor de leggings.

Naarmate de weken (en het kostuum) vorderen zal ik jullie up to date houden over de voortgang.

Voor volgende week een nieuwe aflevering van Steek op Zondag, kom daar zeker voor terug!


-Liefs, Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten